Selasa, 3 Julai 2018

Cerita memang saya gila buah durian

Salam semua,

Siapa kat sini tak suka buah durian, kalau saya hantu buah durian.. Sebut je kalau bahan itu diperbuat dari durian semua saya makan,  tempoyak salah satu makanan feberet saya.. Lagilah sedap dibuat gulai tempoyak ikan patin memang tak toleh kiri kanan dah. Selain tu macam cendol durian, aiskrim durian, jajan perisa durian pun ada. Tapi isteri dengan anak tak suka buah durian.. Untung la saya makan buah durian sorang haha.

Cerita durian kat sekolah asrama >


Saya dulu sekolah menengah agama di kg awah, duk asrama masa tu, memang dikelilingi pokok durian,  musim durian la dok menanti habuan masing masing.. Kat asrama kan ramai pelajar dan kesemuanya minat gila durian.. Jadi masing masing ikut konsep siapa cepat dia dapat.. Bersaing cara sihat, kalau dah jumpa sebiji.. Buah tu kena sorok, ikut logik akal, bayangkan mana cukup sebiji nak kongsi ramai ramai, kan nanti kecik hati kawan lain yang tak dapat tu.. Operasi sorok buah durian bukan senang, sebab buah durian itu mengeluarkan bau,  macam mana kita orang sorok buah durian? haha dalam perut la.. Tak sempat nak sorok dah.. Jadi ikut kelompok group n de gang mana..  Rakan komplot makan durian terdiri dari 5 ke 10 orang rakan, mengikut banyak mana ulas tu..  Merasa la seulas sorang tapi puas sebab berpanjangan musim durian kami merasa dapat makan buah durian.
Semalam punya cerita dapat durian kulit dia kuning sangat.. Macam durian dah diperam.. Layan yea saya makan buah durian.

Thank sudi baca entri kesembilan saya

Label:

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama