Menu
iklan banner

Selasa, 10 Julai 2018

Siapa suka makan petai kita geng

Salam semua,

Petai, siapa yang tidak kenal petai, sedap dibuat ulam atau dimasak.. Bila ada petai makan pun jadi selera, nasi di tambah sampai tiga pingan.. tambah lagi.. Cicah sambal belacan dengan petai.. Layan..  Buat sambal udang petai lagi la sedap..  Tumis petai ikan bilis bertambah la enaknya, apa yang berkaitan dengan petai kalau bab makan semuanya sedap.. Sampai dibuat jeruk petai lagi, makan dengan sambal tumis tempoyak.. Perghh lagi layan.. Jadi ada orang kata petai boleh buat ubat. Macam macam kegunaan petai ni.

Gambar petai yang sedap sangat >

++ Banyaknya petai - Gila petai

Ada orang suka petai muda, macam yang dalam gambar.. Ada yang suka makan petai dengan kulitnya sekali.. Ada juga yang suka makan petai yang sudah tua.. Isi petai sudah sampai berwarna kuning keemasan.. Orang yang suka makan petai ni mulutnya busuk.. Tapi hati baik, bukan busuk mulut kuat mengata orang yea.. Mulut berbau, kalau lepas makan petai pergi solat jemaah kat surau boleh jadi makruh sebab menganggu jemaah lain.

Tapi bab itu satu hal, bila nak buang air kecil,  ha yang ni parah..  Satu bilik air bau hancing petai.. Kuat bau petai ni sampai menusuk hidung kalbu.. Jadi yang suka makan petai tu..  Sedia la bilik air bau petai..  Petai tak kuat lagi..  Kalau kerdas dengan jering tua lagi power. Dapat petai banyak macam dalam gambar ni, nak masak dan buat apa korang?

Thank sudi baca entri saya yang ke tiga puluh ( 30 )
Share This

Previous Post
Next Post
Ahmad Munir

Written by

Related Posts

0 ulasan:

Terima kasih komen, mudah untuk saya bekunjung balas, Insyaalah